Aktualności

Kutnowska Syrenka

Jerzy Ceranowski 2014-01-10 13:45 Kategoria: Aktualności

Powiększ

Miło nam poinformować, że w dniu w dniu 20.12.2013 w siedzibie firmy AMZ-KUTNO Sp. z o.o. odbyło się sympozjum naukowo przemysłowe związane z „Reaktywacją polskiego przemysłu motoryzacyjnego - Syrenka”.

Sympozjum to było zwieńczeniem pewnego etapu prac związanych z zaprojektowaniem i uruchomieniem produkcji kultowego już samochodu Syrenka. Opracowania i uruchomienia produkcji podjęło się (można tak nazwać)kutnowskie konsorcjum składajace się z dwóch dużych i znanych w Polsce firm Polfarmex S.A. i AMZ- Kutno Sp.zo.o. Koordynacją tego odważnego projektu podjęła się Agencja Rozwoju Regionu Kutnowskiego S.A.. Prace koncepcyjne rozpoczęły się już w 2011 roku.
Po rozsztrzygnięciu konkursu na design przyszłej konstrukcji rozpoczęły się żmudne prace projektowe.
Sympozjum miało na celu przedstawić zagadnienia, które należy uwzględnić przy podjęciu poważnych zamiarów związanych z produkcją samochodów.

A oto lista firm i tematy zagadnień przedstawionych na sympozjum:
AMZ- Kutno Sp.zo.o./PolfarmexS.A./ARRK S.A.– Prezentacja demonstratora, Konsorcjum posiada demonstrator technologii w poziome VI
PIMOT* – Homologacja w aspekcie nowej ustawy „Prawo o ruchu drogowym”
               – Alternatywny napęd spalinowy w pojazdach osobowych
Politechnika Warszawska – „Nowoczesne zawieszenia samochodów” – prof. dr hab.Andrzej Reński;
„Nowoczesne spalinowe systemy napędowe” – doc. dr hab. Andrzej Wąsiewski;
„Symulacje komputerowe w modelowaniu dynamicznym pojazdów” – dr Jarosław Seńko;
Politechnika Wrocławska – „Zastosowanie symulacji numerycznych w poprawie bezpieczeństwa
pojazdów samochodowych” – dr Mariusz Ptak;
Politechnika Łódzka – „Koncepcja modernizacji płyty podłogowej do małego pojazdu osobowego" – dr inż. Stanisław Kaszuba;
Politechnika Poznańska – „Wytwarzanie poszyć zewnętrznych i wewnętrznych z nowoczesnych materiałów kompozytowych, „Wytwarzanie nowoczesnych konstrukcji nośnych”;
Invenco* – „Modelowanie i obliczenia konstrukcji nośnych i elementów rozpraszających energię w pojazdach”;
G3* – „Modelowanie powierzchni widocznych w klasie A”;
ASP – „Wzornictwo przemysłowe nadwozi pojazdów”.

Zapramy do obejrzenia zdjęć oraz krótkiego filmu pokazującego jeżdżący już  po ulicach Kutna prototyp nowej Syrenki.
Miejmy nadzieję, że Kutno stanie się ośrodkiem odrodzonej polskiej motoryzacji.


* INVENCO to studio projektowo-obliczeniowe, w którym korzysta się z klasycznej wiedzy inżynierskiej w połączeniu z komputerowymi metodami symulacyjnymi, znanymi pod skrótem CAE (ang. Computer Aided Engineering). Zakres wykonywanych prac to:

 

  • projektowanie sztywnościowo-wytrzymałościowe,
  • symulacje mechaniczne,
  • inne prace badawczo-rozwojowe.

Firma specjalizuje się w obliczeniach i projektowaniu konstrukcji na zderzenia (ang. crashworthiness) oraz innych zagadnieniach z dziedziny struktur nośnych i komponentów pojazdów samochodowych i szynowych.

*G3 Spółka zo.o.-to firma ałożona w 2008 roku na bazie doświadczeń właścicieli zebranych podczas wieloletniej pracy na kontraktach zagranicznych dla wiodących producentów samochodów takich jak: BMW, VW, Volvo, Ford, Opel. Zdobyte doświadczenie gwarantuje najwyższą jakość naszych usług.Siedziba i biuro w Warszawie.Świadczy usługi w dziedzinie komputerowego modelowania 3D elementów widocznych o wysokich wymaganiach dotyczących estetyki – tzw. modelowanie powierzchniowe w „Klasie A”.W zakres naszej działalności wchodzi modelowanie powierzchni klasy A, głównie dla przemysłu motoryzacyjnego. Powierzchnie klasy A - są to widoczne powierzchnie części, zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz pojazdu. Narzucone są na nie szczególnie wysokie wymagania estetyczne i jakościowe. Z drugiej strony części te w procesie produkcyjnym podlegają rygorom produkcji wielkoseryjnej, ich forma musi uwzględniać wiele wymogów technicznych i technologicznych. W wyniku procesu konstrukcyjnego powstaje kształt z jednej strony odpowiadający koncepcji stylistycznej, z drugiej spełniający wiele wymagań technicznych – stanowiący kompromis pomiędzy Stylistyką a Techniką.

Dlatego też od naszych konstruktorów wymagamy znajomości zagadnień z zakresu konstrukcji i technologii wytwarzania, jak również podstawowej wiedzy w zakresie stylistyki i ogólnego poczucia estetyki.

Odbiorca usług – koncerny samochodowe i ich dostawcy


*PIMOT- Przemysłowy Instytut Motoryzacji to instytut badawczy, nad którym nadzór sprawuje Minister Gospodarki.

Przedmiotem działania Instytutu jest prowadzenie prac naukowo badawczych i prac rozwojowych w dziedzinie motoryzacji.

Przedmiotem podstawowej działalności Instytutu jest:

  • prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych,
  • przystosowanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki,
  • wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych,

 

Popularne artykuły

Partnerzy

Agencja Rozwoju Regionu Kutnowskiego S.A. Urząd Miasta Kutno Centrum informacji technicznej i biznesowej Kutnowski Klaster Technologiczny

Chcesz zostać naszym partnerem?