Aktualności

Zakupy świąteczne robimy przez internet

2017-12-21 13:01 Kategoria: Aktualności

Podczas robienia świątecznych zakupów coraz chętniej korzystamy z internetu. Z badania „Zakupy świąteczne 2017” wynika, że około 40 proc. Polaków w ogóle nie wybierze się po świąteczne prezenty do sklepów stacjonarnych. Na prezenty zakupione internetowo wydamy średnio 190 zł.

Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Deloitte„Zakupy świąteczne 2017", o którym pisaliśmy już wcześniej,  zadeklarowali, że 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty pozostawią w sklepach internetowych. W międzynarodowym badaniy, w którym wzięło udział dziesięć europejskich krajów, respondenci byli pytani o udział  internetowych zakupów w  tegorocznym świątecznym koszyku.

Z badania wynika, że aż 42 proc. środków  przeznaczonych na prezenty zostawimy w tym roku w sklepach internetowych. Jest to o 5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Duży odsetek, bo aż  38 proc. Polaków w ogóle nie kupi prezentów w sklepach stacjonarnych. W stosunku do ubiegłego roku to wzrost o 4 pkt proc.

Polska znajduje się w czołówce krajów, w których konsumenci będą kupować prezenty w internecie. Wyższy procent uzyskały tylko Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. W tym ostatnim kraju klienci wydadzą ponad 50 proc. budżetu na prezenty w kanałach online - mówi Wojciech Górniak, dyrektor w dziale Konsultingu, Lider obszaru Strategii i Transformacji Cyfrowych Deloitte. 

Internet to dla nas kopalnia pomysłów prezentowych. Inspiracji szuka tam 53,5 proc. z nas. Po Grecji i Włoszech jest to trzeci najwyższy wynik w badanych krajach. Pomysłów w sklepach tradycyjnych poszukuje z kolei 38 proc. respondentów z Polski. Niższy wynik osiągnęli jedynie Brytyjczycy.

W internecie szukamy przede wszystkim pomysłów na prezenty technologiczne (65,5 proc.) i filmowe (62,9 proc.). W sklepach tradycyjnych szukamy pomysłów na prezenty w kategoriach żywność i napoje (52,7 proc.) oraz upominki do domu (41,9 proc.). 

Dlaczego tak bardzio lubimy zakupy w internecie? Do zakupów online najbardziej przekonuje nas dowolność pory dnia, w której możemy je robić (75 proc.),  dostawa do domu (70 proc.).

 Największe zalety zakupów tradycyjnych to natomiast możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (78 proc.), to że swoje zakupy otrzymujemy do ręki (77 proc.) oraz ochronę danych osobowych (71 proc.). 

 źródło wnp

Popularne artykuły

Partnerzy

Agencja Rozwoju Regionu Kutnowskiego S.A. Urząd Miasta Kutno Centrum informacji technicznej i biznesowej Kutnowski Klaster Technologiczny

Chcesz zostać naszym partnerem?